Ortografia Klasa 4-6
69,00 zł – 139,00 zł
Program interaktywny „Ortografia Klasa 4‒6” zawiera quizy interaktywne, których celem jest uzyskanie umiejętności pisania poprawnego pod względem ortograficznym. Dzięki wykonywaniu ćwiczeń uczeń: utrwala umiejętność stosowania reguł pisowni wielkiej i małej litery, uczy się poprawnie pisać przymiotniki złożone oraz stosować reguły ortograficzne w pisowni wyrazów z „ó” i „u”, „ch” i „h”, a także „rz” i „ż”. Rozwiązywanie quizów pozwoli uczniowi również opanować w praktyce reguły łącznej i rozłącznej pisowni „nie” z różnymi częściami mowy, jak też zasady pisowni rzeczowników z „ą, on, om” oraz „ę, en, em”. Dla żadnego ucznia nie będą już również sekretem tajniki pisowni „-ii, -ji, -i” w zakończeniach rzeczowników rodzaju żeńskiego oraz poprawnego łączenia cząstki „-by” z różnymi częściami mowy, m.in. czasownikami, spójnikami, partykułami i rzeczownikami.
Z naszym zestawem ćwiczeń interaktywnych Ortografia da się lubić!
Wybierz swój wariant:
SKU: ORT4KL
Kategorie: Dla Osób Prywatnych, Klasa 4-6, Programy multimedialne
- Element listy #1
- Element listy #1
- Element listy #1
Zawartość zestawu:
- „Ortografia Klasa 4-6” dla użytkowników indywidualnych to 65 quizów interaktywnych (ponad 600 zadań).
- Oprogramowanie różni się, w zależności od wersji (Online, Pro), formą dostępu do ćwiczeń.
- Wersja Online oferuje elektroniczny dostęp do platformy e-learningowej dla 2 użytkowników: dziecka, które wykonuje ćwiczenia, zbiera punkty i nagrody, uczestniczy w grywalizacji oraz rodzica/opiekuna, który wspiera proces nauki, np. wskazując ćwiczenia.
- Wersja Pro, oprócz konta na platformie e-learningowej, dostarcza pendrive z oprogramowaniem, które można łatwo zainstalować na komputerze i używać offline.
Cechy produktu:
Program “Ortografia Klasa 4-6” jest:
- zgodny z podstawą programową,
- praktyczny, ponieważ koncentruje się się na praktycznym utrwalaniu wiedzy,
- interaktywny, ponieważ zawiera angażujące, interaktywne ćwiczenia,
- zróżnicowany, ponieważ oferuje szeroki zakres zadań i aktywności,
- zaplanowany tak, aby stopniowo zwiększać trudność,
- multimedialny, ponieważ zawiera grafiki, nagrania i animacje,
- motywujący do nauki, ponieważ zawiera elementy grywalizacji.
Zakres merytoryczny programu:
Program „Ortografia Klasa 4-6” dzieli się na 12 sekcji. Każda sekcja odpowiada zasadom ortograficznym dotyczącym konkretnego fenomenu ortograficznego. W każdej sekcji są początku prezentowane reguły pisowni, a potem uczniowie mają możliwość w interaktywnych quizach udowodnić, że zrozumieli zasady i potrafią je praktycznie zastosować.
Wielka Litera W Praktyce – reguły pisania wielką literą
- Pisownia nazwisk i tytułów
- Pisownia nazw świąt
- Pisownia nazw geograficznych
Przymiotniki Złożone na Start – przymiotniki złożone
- Czy użyć łącznika czy nie?
- Kiedy dwa wyrazy, z których składa się przymiotnik, są równie istotne, a kiedy jeden opisuje drugi?
Czas Przeszły w Akcji – pisownia czasowników w czasie przeszłym powstałych z bezokolicznika z cząstką -ąć.
- Jeśli w bezokoliczniku mamy cząstkę -ąć, to w formach czasu przeszłego czasowników przed Ł piszemy Ą i Ę, pomimo, iż czytamy je jako O i E.
Ó czy U – Sprawdź się!
- wymienne ó na e
- wymienne ó na o
- wymienne ó na a
- u w środku wyrazu
- u na końcu wyrazy
- u na początku wyrazy
- zakończenia form czasowników na -uje, -ujesz, -ujemy
- zakończenie form przymiotników na -usi, -utki, -usieńki
- zakończenie form rzeczowników na -unia, -uś, -usia, -uszek
- ó niewymienne
- wyrazy zakończone na -ówka
- wyjątek w pisowni cząstki -ówka (skuwka)
- wyjątek w pisowni u na początku wyrazu (ósemka)
CH czy H – Które wybrać?
- niewymienne h na początku wyrazu
- niewymienne h w środku wyrazu
- wymienne h na ż
- ch po literze s
- wymienne ch na sz
- ch na końcu wyrazu
- h na początku znacznej większości polskich imion
- h po literze z
- hałaśliwe wyrazy (hejże, hola)
- nazwy państw z h/ ch (bez reguły)
- wyjątek w pisowni ch na końcu wyrazu (druh)
- niewymienne ch na początku wyrazu
- niewymienne ch w środku wyrazu
RZ czy Ż – Mistrz Ortografii
- ż po spółgłoskach: l, ł, n, r
- wymienne ż na zi i ź
- ż niewymienne
- wymienne ż na z
- wymienne ż na g
- wymienne ż na s
- rz po spółgłoskach: p, b, t, d, k, g, j, ch, w
- wyjątek w pisowni rz po spółgłoskach p, b, t, d, k, g, j, ch, w (pszenica)
- rz niewymienne
- wymienne rz na r
- wyjątek w pisowni rz po spółgłoskach p, b, t, d, k, g, j, ch, w – zakończenia przymiotników na -szy
- rz w końcówkach zawodów
Mistrz Poprawnej Pisowni – ćwiczenia utrwalające poznane wcześniej reguły
- pisownia małą i wielką literą
- pisownia przymiotników złożonych
- formy czasu przeszłego czasowników
- rozpoznawanie zasad pisowni wyrazów z “ó”, “u”, “ch”, “h”, “rz” oraz “ż”
Łączne i Rozłączne “NIE” w Akcji – części mowy z przeczeniem NIE
Pisownia łączna przeczenia NIE:
- rzeczowniki
- przymiotniki w stopniu równym
- przysłówki w stopniu równym (pochodzące od przymiotników)
Pisownia ROZłączna przeczenia NIE:
- czasowniki
- przymiotniki w stopniu wyższym i najwyższym
- przysłówki w stopniu wyższym i najwyższym (pochodzące od przymiotników)
- przysłówki, które nie pochodzą od przymiotników (np. nie dzisiaj)
- reguły dla części mowy z NIE
- zaimki
- liczebniki
- wyrażenia przyimkowe (np. nie z nimi)
Rzeczowniki z “ą, on, om” oraz “ę, en, em” – pisownia rzeczowników zakończonych na “ą, on, om” oraz “ę, en, em”
- om, on, em, en piszemy w wyrazach: pochodzących z innych języków niż język polski, np. komputer, rondo, stempel, cent
- om, on, em, en piszemy w wyrazach zakończonych na „-ka”, np. słomka, stonka, pasemka, scenka
- om piszemy w zakończeniach wszystkich rzeczowników w CELOWNIKU w LICZBIE MNOGIEJ, np. lwom, kwiatom, lekarzom
- ą, ę piszemy w pozostałych wyrazach (wśród nich są też te zakończone na „-ka”, np. męka, łąka)
Zakończenia Rzeczowników -ii, -ji, -i – pisownia zakończeń rzeczowników rodzaju żeńskiego
Mając rzeczownik, rodzaj żeński, mianownik, przy odmianie przez następujące przypadki: Dopełniacz, Celownik, Miejscownik, otrzymujemy 3 możliwości zakończenia wyrazów:
“-ii”, gdy w wyrazach obcego pochodzenia, po spółgłoskach / spółgłosce
- “p, b, f, w, m, t, d, r, l, k, g, ch” występuje zakończenie -ia, np.: geografia – geografii, religia – religii
- “n” występuje zakończenie -ia, wymawiane jako „ńja”, np.: mania – manii, harmonia – harmonii
“-ji”, gdy w wyrazach po spółgłosce s, z, c, występuje zakończenie -ja, np.: posesja – posesji, wizja – wizji, emocja – emocji
“-i”, gdy w wyrazach
- po samogłosce, występuje zakończenie -ja, np.: zbroja – zbroi, szyja – szyi
- rodzimych, po spółgłosce p, b, f, w, m, występuje zakończenie -ia, np.: hrabia – hrabi, rękojmia – rękojmi
- po spółgłosce n, występuje zakończenie -ia, wymawiane jako „ńa”, np.: stajnia – stajni, siłownia – siłowni
Cząstki -by, -byś, -bym i inne – stosowanie cząstki “-by” z częściami mowy
Cząstki -by, -byś, -bym … piszemy łącznie:
- z czasownikami w formie osobowej
- ze spójnikami (albo, ale, ani, aż, bo, byle, chociaż, choć, czyli, gdy, gdyż, jakkolwiek, jako, jednak, jeśli, jeżeli, lecz, nim, niż, ponieważ, tedy, to, więc, zanim, zaś)
- z partykułami (ani, bodaj, chyba, czy, gdzież, niech, niechaj, nuż)
- z wyrazami porównawczymi (jak, jako),
Cząstki -by, -byś, -bym … piszemy osobno:
- po czasownikach w formie nieosobowej
- po rzeczownikach, przymiotnikach, przysłówkach, liczebnikach
- po zaimkach
Sztuka Znaków Interpunkcyjnych – stosowanie znaków interpunkcyjnych
Jak wpisać znaki interpunkcyjne na klawiaturze komputera?
Gdzie w zdaniu wpisuje się dany znak interpunkcyjny
- Kropka – na końcu zdania oznajmującego
- Przecinek – w środku zdania
- Znak zapytania – na końcu zdania pytającego
- Wykrzyknik – na końcu zdania rozkazującego
- Cudzysłów – w tytułach książek
- Nawiasy – w środku wypowiedzenia
- Dwukropek – w środku wypowiedzenia
- Średnik – w środku wypowiedzenia
Reguły stosowania znaków interpunkcyjnych:
- Kropkę używamy, gdy chcemy kogoś o czymś poinformować;
- Przecinek używamy m.in. przy wyliczaniu, gdy chcemy oddzielić od siebie wyrazy;
- Znak zapytania używamy, gdy chcemy kogoś o coś zapytać;
- Wykrzyknik używamy, gdy wydajemy komuś polecenia, rozkazy;
- Cudzysłów używamy m.in. do zapisu tytułów książek i filmów;
- Nawiasy używamy do ujęcia w nich pobocznych wyjaśnień, uwag;
- Dwukropek używamy do wyodrębnienia wyliczeń różnych elementów;
- Średnik używamy przy dłuższych wyliczeniach, w których były już użyte przecinki.
Reguły stosowania przecinka
- Przecinek stawiamy przy wyliczaniu, czyli gdy wyrazy sąsiadujące ze sobą odpowiadają na to samo pytanie, np. jaki?
- Przecinek stawiamy przed spójnikami: ale, więc, zatem, lecz.
- Przecinka nie stawiamy m.in. przed spójnikami: i, lub, albo, oraz, ani, czy.
Reguły dotyczące stosowania: nawiasów, dwukropka i średnika.
- Nawiasy – to znak otwarcia i znak zamknięcia, ich liczba w wypowiedzeniu jest zawsze parzysta, pełnią funkcję znaku wyodrębniającego, w jednym tekście nie należy używać ich zbyt dużo, ujmujemy w nich tekst uzupełniający bądź zdania wtrącone;
- Dwukropek – to znak składający się z dwóch kropek (jedna nad drugą), pełni funkcję znaku wyodrębniającego, w jednym zdaniu powinien wystąpić nie więcej niż raz;
- Średnik – to znak składający się z przecinka i kropki nad nim, pełni funkcję znaku oddzielającego, jest mocniejszy od przecinka, znajduje swoje zastosowanie w rozbudowanych wypowiedzeniach złożonych.
Opis oprogramowania:
Typ licencji
Oprogramowanie „Ortografia Klasa 4-6” w wersji Online posiada licencję dla użytkowników indywidualnych ważną przez 12 miesięcy. Wersja Pro zawiera dwa warianty: dostęp online oraz pendrive z programem do używania offline. Licencja na dostęp online jest 12-miesięczna, podczas gdy licencja na pendrive jest bezterminowa.
Typ nośnika
Wersja Online umożliwia korzystanie z platformy edukacyjnej przez Internet, bez potrzeby posiadania fizycznego nośnika danych. Wersja Pro natomiast oferuje dostęp online oraz pendrive z programem, który można zainstalować na komputerze za pomocą klucza aktywacyjnego.
Ilość stanowisk offline
Wersja Pro (oprócz stanowiska online) oferuje 1 stanowisko offline. Oprogramowanie, umieszczone na pendrivie, należy przenieść na dysk komputera z systemem Windows. Po aktywacji numeru seryjnego można korzystać z programu na tym urządzeniu w trybie offline. Oprogramowanie w wersji Online nie zawiera stanowiska offline.
Ilość stanowisk online
Wersja Pro (oprócz stanowiska online) oferuje 1 stanowisko offline. Oprogramowanie, umieszczone na pendrivie, należy przenieść na dysk komputera z systemem Windows. Po aktywacji numeru seryjnego można korzystać z programu na tym urządzeniu w trybie offline. Oprogramowanie w wersji Online nie zawiera stanowiska offline.
Sposób użytkowania oprogramowania
Wersja Online oprogramowania „Ortografia Klasa 4-6″ działa na wszystkich urządzeniach z systemami operacyjnymi Windows, MacOS, iOS, Android: komputerze, tablecie i smartfonie. Zapewnia dostęp online dla rodziców/ opiekunów, co umożliwia monitorowanie postępów ucznia oraz dostosowywanie materiałów edukacyjnych do jego indywidualnych potrzeb. Eliminuje konieczność instalacji oprogramowania na konkretnym urządzeniu, co pozwala na dostęp do dodatkowych funkcji i zasobów edukacyjnych online.
Wersja Pro zawiera dostęp online oraz pendrive’a z oprogramowaniem, które, po przegraniu na dysk komputera z systemem Windows i wpisaniu numeru seryjnego, umożliwia korzystanie z programu offline. Użytkownicy mogą korzystać z programu, bez konieczności uzyskania dostępu do Internetu, w dowolnym miejscu, co jest przydatne np. w podróży. Dodatkowo, eliminuje to problemy z niestabilnym połączeniem internetowym. Dzięki temu użytkownicy są bardziej niezależni od warunków zewnętrznych i mogą bez przeszkód korzystać z oprogramowania w różnych sytuacjach. Wersja Pro zawiera również dostęp do ćwiczeń online, które są zgodne z oprogramowaniem dostarczanym na pendrivie, co zapewnia płynność i łatwość przejścia między trybami pracy.
Funkcje oprogramowania
Ćwiczenia edukacyjne online na komputer, tablet, smartfon – bez konieczności instalacji oprogramowania.
Monitorowanie postępów dziecka przez rodziców/ opiekunów.
Możliwość korzystania z ćwiczeń interaktywnych bez połączenia z Internetem (wersja Pro).
Automatyczna kontrola poprawności wykonania zadania.
Nauczanie dostosowane do indywidualnych potrzeb dzieci.
Bogata i zachęcająca do nauki szata graficzna.
Grywalizacja w postaci punktów i nagród za rozwiązywanie ćwiczeń.
Materiał edukacyjny w podziale na przedmioty, klasy i tematy szkolne.
Czytelne instrukcje quizów i gier: tekstowe, obrazkowe, w postaci samouczków.
Stopniowe zwiększanie trudności.
Materiał dostosowany do nauki uczniów zagrożonych ryzykiem wystąpienia dysleksji oraz wykazujących specjalne potrzeby edukacyjne.
Zalety naszego oprogramowania:
Program „Ortografia Klasa 4‒6” oferuje liczne korzyści:
- Lepsze zapamiętywanie ‒ quizy interaktywne wymagają aktywnego udziału w procesie zdobywania wiedzy, co wpływa na lepsze zapamiętywanie materiału.
- Wzmocniona motywacja ‒ interaktywna forma wzmacnia motywację uczniów do regularnej nauki.
- Nauka w swoim własnym tempie ‒ możliwość uczenia się we własnym tempie jest szczególnie istotna dla tych, którzy potrzebują więcej czasu na przyswojenie materiału.
- Szybkie korygowanie błędów ‒ uczniowie od razu widzą, czy ich odpowiedzi są poprawne, co pozwala na szybkie korygowanie błędów.
- Podtrzymywanie stałego zainteresowania uczniów ‒ interaktywne quizy obejmują różnorodne formy zadań, co pomaga utrzymać zainteresowanie uczniów.
- Zastosowanie wiedzy w praktyce ‒ ćwiczenia koncentrują się na praktycznych przykładach umożliwiając zastosowanie zdobytej wiedzy w rzeczywistych sytuacjach.
- Interaktywność ćwiczeń ‒ interaktywne quizy skutecznie pomagają w zrozumieniu i utrwaleniu skomplikowanych form gramatycznych.
- Systematyczne powtarzanie materiału ‒ różnorodność zadań umożliwia systematyczne powtarzanie materiału.
- Pomoc w zapamiętywaniu wyjątków ‒ praktyczna część programu pomaga uczniom w zrozumieniu zasad, ale także w zapamiętywaniu zachodzących od nich wyjątków.
- Dostosowanie zadań do poziomu ucznia ‒ ćwiczenia interaktywne wspomagają naukę poprawnej pisowni dzięki zadaniom dostosowanym do poziomu ucznia.
- Zastosowanie zasad interpunkcji w praktyce ‒ interaktywne quizy umożliwiają uczniom praktyczne stosowanie zasad interpunkcji w kontekście różnych zdań i tekstów.
- Lepsze utrwalenie poznanych zasad ‒ regularne powtarzanie materiału w formie quizów pomaga w długoterminowym utrwaleniu zasad ortograficznych.
Dzięki interaktywnym ćwiczeniom w programie „Ortografia Klasa 4–6 uczeń osiągnie następujące umiejętności i kompetencje:
- Poprawne zapisywanie nazwisk, tytułów, nazw świąt i nazw geograficznych;
- Przyswojenie zasady pisowni, czy stosować myślnik czy połączyć wyrazy;
- Opanowanie pisowni czasowników w czasie przeszłym powstałych z bezokolicznika z cząstką –ąć;
- Właściwe stosowanie zasad pisowni wyrazów z „ó” oraz „u”;
- Poznanie, stosowanie i utrwalenie zasad pisowni wyrazów z „ch” oraz „h”;
- Opanowanie pisowni „rz” i „ż” zgodnie z regułami i wyjątkami;
- Przestrzeganie reguł pisowni cząstki „nie” z różnymi częściami mowy;
- Stosowanie znaków przystankowych zgodnie z zasadami interpunkcji.