fbpx

Ortografia Klasa 4-6

69,00 139,00 

Program interaktywny „Ortografia Klasa 4‒6” zawiera quizy interaktywne, których celem jest uzyskanie umiejętności pisania poprawnego pod względem ortograficznym. Dzięki wykonywaniu ćwiczeń uczeń: utrwala umiejętność stosowania reguł pisowni wielkiej i małej litery, uczy się poprawnie pisać przymiotniki złożone oraz stosować reguły ortograficzne w pisowni wyrazów z „ó” i „u”, „ch” i „h”, a także „rz” i „ż”. Rozwiązywanie quizów pozwoli uczniowi również opanować w praktyce reguły łącznej i rozłącznej pisowni „nie” z różnymi częściami mowy, jak też zasady pisowni rzeczowników z „ą, on, om” oraz „ę, en, em”. Dla żadnego ucznia nie będą już również sekretem tajniki pisowni „-ii, -ji, -i” w zakończeniach rzeczowników rodzaju żeńskiego oraz  poprawnego łączenia cząstki „-by” z różnymi częściami mowy, m.in. czasownikami, spójnikami, partykułami i rzeczownikami.

Z naszym zestawem ćwiczeń interaktywnych Ortografia da się lubić!

Wybierz swój wariant:

Wersja Online
Oprogramowanie online na dowolne urządzenie, licencja na 12 miesięcy, 1 konto rodzica, 1 konto dziecka.

Wersja Pro

  • Oprogramowanie na pendrivie, licencja bezterminowa, działa offline na jednym komputerze z systemem Windows.
  • Oprogramowanie online na dowolne urządzenie, licencja na 12 miesięcy, 1 konto rodzica, 1 konto dziecka.

Suma:

Zawartość zestawu:

Ortografia (set)
  • „Ortografia Klasa 4-6”  dla użytkowników indywidualnych to 65 quizów interaktywnych (ponad 600 zadań).
  • Oprogramowanie różni się, w zależności od wersji (Online, Pro), formą dostępu do ćwiczeń.
  • Wersja Online oferuje elektroniczny dostęp do platformy e-learningowej dla 2 użytkowników: dziecka, które wykonuje ćwiczenia, zbiera punkty i nagrody, uczestniczy w grywalizacji oraz rodzica/opiekuna, który wspiera proces nauki, np. wskazując ćwiczenia.
  • Wersja Pro, oprócz konta na platformie e-learningowej, dostarcza pendrive z oprogramowaniem, które można łatwo zainstalować na komputerze i używać offline.

Cechy produktu:

Program “Ortografia Klasa 4-6” jest:

  • zgodny z podstawą programową,
  • praktyczny, ponieważ koncentruje się się na praktycznym utrwalaniu wiedzy,
  • interaktywny, ponieważ zawiera angażujące, interaktywne ćwiczenia,
  • zróżnicowany, ponieważ oferuje szeroki zakres zadań i aktywności,
  • zaplanowany tak, aby stopniowo zwiększać trudność,
  • multimedialny, ponieważ zawiera grafiki, nagrania i animacje,
  • motywujący do nauki, ponieważ zawiera elementy grywalizacji.

Zakres merytoryczny programu:

Program „Ortografia Klasa 4-6” dzieli się na 12 sekcji. Każda sekcja odpowiada zasadom ortograficznym dotyczącym konkretnego fenomenu ortograficznego. W każdej sekcji są początku prezentowane reguły pisowni, a potem uczniowie mają możliwość w interaktywnych quizach udowodnić, że zrozumieli zasady i potrafią je praktycznie zastosować.

Wielka Litera W Praktyce – reguły pisania wielką literą

  • Pisownia nazwisk i tytułów
  • Pisownia nazw świąt
  • Pisownia nazw geograficznych

Przymiotniki Złożone na Start – przymiotniki złożone

  • Czy użyć łącznika czy nie?
  • Kiedy dwa wyrazy, z których składa się przymiotnik, są równie istotne, a kiedy jeden opisuje drugi?

Czas Przeszły w Akcji – pisownia czasowników w czasie przeszłym powstałych z bezokolicznika z cząstką -ąć.

  • Jeśli w bezokoliczniku mamy cząstkę -ąć, to w formach czasu przeszłego czasowników przed Ł piszemy Ą i Ę, pomimo, iż czytamy je jako O i E.

Ó czy U – Sprawdź się!

  • wymienne ó na e
  • wymienne ó na o
  • wymienne ó na a
  • u w środku wyrazu
  • u na końcu wyrazy
  • u na początku wyrazy
  • zakończenia form czasowników na -uje, -ujesz, -ujemy
  • zakończenie form przymiotników na -usi, -utki, -usieńki
  • zakończenie form rzeczowników na -unia, -uś, -usia, -uszek
  • ó niewymienne
  • wyrazy zakończone na -ówka
  • wyjątek w pisowni cząstki -ówka (skuwka)
  • wyjątek w pisowni u na początku wyrazu (ósemka)

CH czy H – Które wybrać?

  • niewymienne h na początku wyrazu
  • niewymienne h w środku wyrazu
  • wymienne h na ż
  • ch po literze s
  • wymienne ch na sz
  • ch na końcu wyrazu
  • h na początku znacznej większości polskich imion
  • h po literze z
  • hałaśliwe wyrazy (hejże, hola)
  • nazwy państw z h/ ch (bez reguły)
  • wyjątek w pisowni ch na końcu wyrazu (druh)
  • niewymienne ch na początku wyrazu
  • niewymienne ch w środku wyrazu

RZ czy Ż – Mistrz Ortografii

  • ż po spółgłoskach: l, ł, n, r
  • wymienne ż na zi i ź
  • ż niewymienne
  • wymienne ż na z
  • wymienne ż na g
  • wymienne ż na s
  • rz po spółgłoskach: p, b, t, d, k, g, j, ch, w
  • wyjątek w pisowni rz po spółgłoskach p, b, t, d, k, g, j, ch, w (pszenica)
  • rz niewymienne
  • wymienne rz na r
  • wyjątek w pisowni rz po spółgłoskach p, b, t, d, k, g, j, ch, w – zakończenia przymiotników na -szy
  • rz w końcówkach zawodów

Mistrz Poprawnej Pisowni – ćwiczenia utrwalające poznane wcześniej reguły

  • pisownia małą i wielką literą
  • pisownia przymiotników złożonych
  • formy czasu przeszłego czasowników
  • rozpoznawanie zasad pisowni wyrazów z “ó”, “u”, “ch”, “h”, “rz” oraz “ż”

Łączne i Rozłączne “NIE” w Akcji – części mowy z przeczeniem NIE

Pisownia łączna przeczenia NIE:

  • rzeczowniki
  • przymiotniki w stopniu równym
  • przysłówki w stopniu równym (pochodzące od przymiotników)

Pisownia ROZłączna przeczenia NIE:

  • czasowniki
  • przymiotniki w stopniu wyższym i najwyższym
  • przysłówki w stopniu wyższym i najwyższym (pochodzące od przymiotników)
  • przysłówki, które nie pochodzą od przymiotników (np. nie dzisiaj)
  • reguły dla części mowy z NIE
  • zaimki
  • liczebniki
  • wyrażenia przyimkowe (np. nie z nimi)

Rzeczowniki z “ą, on, om” oraz “ę, en, em” – pisownia rzeczowników zakończonych na “ą, on, om” oraz “ę, en, em”

  •  om, on, em, en piszemy w wyrazach: pochodzących z innych języków niż język polski, np. komputer, rondo, stempel, cent
  •  om, on, em, en piszemy w wyrazach zakończonych na „-ka”, np. słomka, stonka, pasemka, scenka
  • om piszemy w zakończeniach wszystkich rzeczowników w CELOWNIKU w LICZBIE MNOGIEJ, np. lwom, kwiatom, lekarzom
  • ą, ę piszemy w pozostałych wyrazach (wśród nich są też te zakończone na „-ka”, np. męka, łąka)

Zakończenia Rzeczowników -ii, -ji, -i – pisownia zakończeń rzeczowników rodzaju żeńskiego

Mając rzeczownik, rodzaj żeński, mianownik, przy odmianie przez następujące przypadki: Dopełniacz, Celownik, Miejscownik, otrzymujemy 3 możliwości zakończenia wyrazów:

 “-ii”, gdy w wyrazach obcego pochodzenia, po spółgłoskach / spółgłosce

  • “p, b, f, w, m, t, d, r, l, k, g, ch” występuje zakończenie -ia, np.: geografia – geografii, religia – religii
  •  “n” występuje zakończenie -ia, wymawiane jako „ńja”, np.: mania – manii, harmonia – harmonii

 “-ji”, gdy w wyrazach po spółgłosce s, z, c, występuje zakończenie -ja, np.: posesja – posesji, wizja – wizji, emocja – emocji

 “-i”, gdy w wyrazach

  • po samogłosce, występuje zakończenie -ja, np.: zbroja – zbroi, szyja – szyi
  • rodzimych, po spółgłosce p, b, f, w, m, występuje zakończenie -ia, np.: hrabia – hrabi, rękojmia – rękojmi
  • po spółgłosce n, występuje zakończenie -ia, wymawiane jako „ńa”, np.: stajnia – stajni, siłownia – siłowni

Cząstki -by, -byś, -bym i inne – stosowanie cząstki “-by” z częściami mowy

Cząstki -by, -byś, -bym … piszemy łącznie:

  • z czasownikami w formie osobowej
  • ze spójnikami (albo, ale, ani, aż, bo, byle, chociaż, choć, czyli, gdy, gdyż, jakkolwiek, jako, jednak, jeśli, jeżeli, lecz, nim, niż, ponieważ, tedy, to, więc, zanim, zaś)
  • z partykułami (ani, bodaj, chyba, czy, gdzież, niech, niechaj, nuż)
  • z wyrazami porównawczymi (jak, jako), 

Cząstki -by,  -byś, -bym … piszemy osobno:

  • po czasownikach w formie nieosobowej
  • po rzeczownikach, przymiotnikach, przysłówkach, liczebnikach
  • po zaimkach

Sztuka Znaków Interpunkcyjnych stosowanie znaków interpunkcyjnych

Jak wpisać znaki interpunkcyjne na klawiaturze komputera?

Gdzie w zdaniu wpisuje się dany znak interpunkcyjny

  • Kropka – na końcu zdania oznajmującego
  • Przecinek – w środku zdania
  • Znak zapytania – na końcu zdania pytającego
  • Wykrzyknik – na końcu zdania rozkazującego
  • Cudzysłów – w tytułach książek
  • Nawiasy – w środku wypowiedzenia
  • Dwukropek – w środku wypowiedzenia
  • Średnik – w środku wypowiedzenia

Reguły stosowania znaków interpunkcyjnych:

  • Kropkę używamy, gdy chcemy kogoś o czymś poinformować;
  • Przecinek używamy m.in. przy wyliczaniu, gdy chcemy oddzielić od siebie wyrazy;
  • Znak zapytania używamy, gdy chcemy kogoś o coś zapytać;
  • Wykrzyknik używamy, gdy wydajemy komuś polecenia, rozkazy;
  • Cudzysłów używamy m.in. do zapisu tytułów książek i filmów;
  • Nawiasy używamy do ujęcia w nich pobocznych wyjaśnień, uwag;
  • Dwukropek używamy do wyodrębnienia wyliczeń różnych elementów;
  • Średnik używamy przy dłuższych wyliczeniach, w których były już użyte przecinki.

Reguły stosowania przecinka

  • Przecinek stawiamy przy wyliczaniu, czyli gdy wyrazy sąsiadujące ze sobą odpowiadają na to samo pytanie, np. jaki? 
  • Przecinek stawiamy przed spójnikami: ale, więc, zatem, lecz.
  • Przecinka nie stawiamy m.in. przed spójnikami: i, lub, albo, oraz, ani, czy.

Reguły dotyczące stosowania: nawiasów, dwukropka i średnika.

  • Nawiasy – to znak otwarcia i znak zamknięcia, ich liczba w wypowiedzeniu jest zawsze parzysta, pełnią funkcję znaku wyodrębniającego, w jednym tekście nie należy używać ich zbyt dużo, ujmujemy w nich tekst uzupełniający bądź zdania wtrącone;
  • Dwukropek – to znak składający się z dwóch kropek (jedna nad drugą), pełni funkcję znaku wyodrębniającego, w jednym zdaniu powinien wystąpić nie więcej niż raz;
  • Średnik – to znak składający się z przecinka i kropki nad nim, pełni funkcję znaku oddzielającego, jest mocniejszy od przecinka, znajduje swoje zastosowanie w rozbudowanych wypowiedzeniach złożonych.

 

Brak opisu

Opis oprogramowania:

Typ licencji

Oprogramowanie „Ortografia Klasa 4-6” w wersji Online posiada licencję dla użytkowników indywidualnych ważną przez 12 miesięcy. Wersja Pro zawiera dwa warianty: dostęp online oraz pendrive z programem do używania offline. Licencja na dostęp online jest 12-miesięczna, podczas gdy licencja na pendrive jest bezterminowa.

Typ nośnika

Wersja Online umożliwia korzystanie z platformy edukacyjnej przez Internet, bez potrzeby posiadania fizycznego nośnika danych. Wersja Pro natomiast oferuje dostęp online oraz pendrive z programem, który można zainstalować na komputerze za pomocą klucza aktywacyjnego.

Ilość stanowisk offline

Wersja Pro (oprócz stanowiska online) oferuje 1 stanowisko offline. Oprogramowanie, umieszczone na pendrivie, należy przenieść na dysk komputera z systemem Windows. Po aktywacji numeru seryjnego można korzystać z programu na tym urządzeniu w trybie offline. Oprogramowanie w wersji Online nie zawiera stanowiska offline.

Ilość stanowisk online

Wersja Pro (oprócz stanowiska online) oferuje 1 stanowisko offline. Oprogramowanie, umieszczone na pendrivie, należy przenieść na dysk komputera z systemem Windows. Po aktywacji numeru seryjnego można korzystać z programu na tym urządzeniu w trybie offline. Oprogramowanie w wersji Online nie zawiera stanowiska offline.

Sposób użytkowania oprogramowania

Wersja Online oprogramowania „Ortografia Klasa 4-6″ działa na wszystkich urządzeniach z systemami operacyjnymi Windows, MacOS, iOS, Android: komputerze, tablecie i smartfonie. Zapewnia dostęp online dla rodziców/ opiekunów, co umożliwia monitorowanie postępów ucznia oraz dostosowywanie materiałów edukacyjnych do jego indywidualnych potrzeb. Eliminuje konieczność instalacji oprogramowania na konkretnym urządzeniu, co pozwala na dostęp do dodatkowych funkcji i zasobów edukacyjnych online.

Wersja Pro zawiera dostęp online oraz pendrive’a z oprogramowaniem, które, po przegraniu na dysk komputera z systemem Windows i wpisaniu numeru seryjnego, umożliwia korzystanie z programu offline. Użytkownicy mogą korzystać z programu, bez konieczności uzyskania dostępu do Internetu, w dowolnym miejscu, co jest przydatne np. w podróży. Dodatkowo, eliminuje to problemy z niestabilnym połączeniem internetowym. Dzięki temu użytkownicy są bardziej niezależni od warunków zewnętrznych i mogą bez przeszkód korzystać z oprogramowania w różnych sytuacjach. Wersja Pro zawiera również dostęp do ćwiczeń online, które są zgodne z oprogramowaniem dostarczanym na pendrivie, co zapewnia płynność i łatwość przejścia między trybami pracy.

Funkcje oprogramowania

Ćwiczenia edukacyjne online na komputer, tablet, smartfon – bez konieczności instalacji oprogramowania.
Monitorowanie postępów dziecka przez rodziców/ opiekunów.
Możliwość korzystania z ćwiczeń interaktywnych bez połączenia z Internetem (wersja Pro).
Automatyczna kontrola poprawności wykonania zadania.
Nauczanie dostosowane do indywidualnych potrzeb dzieci.
Bogata i zachęcająca do nauki szata graficzna.
Grywalizacja w postaci punktów i nagród za rozwiązywanie ćwiczeń.
Materiał edukacyjny w podziale na przedmioty, klasy i tematy szkolne.
Czytelne instrukcje quizów i gier: tekstowe, obrazkowe, w postaci samouczków.
Stopniowe zwiększanie trudności.
Materiał dostosowany do nauki uczniów zagrożonych ryzykiem wystąpienia dysleksji oraz wykazujących specjalne potrzeby edukacyjne.

Zalety naszego oprogramowania:

Program „Ortografia Klasa 4‒6” oferuje liczne korzyści:

  • Lepsze zapamiętywanie ‒ quizy interaktywne wymagają aktywnego udziału w procesie zdobywania wiedzy, co wpływa na lepsze zapamiętywanie materiału.
  • Wzmocniona motywacja ‒ interaktywna forma wzmacnia motywację uczniów do regularnej nauki.
  • Nauka w swoim własnym tempie ‒ możliwość uczenia się we własnym tempie jest szczególnie istotna dla tych, którzy potrzebują więcej czasu na przyswojenie materiału.
  • Szybkie korygowanie błędów ‒ uczniowie od razu widzą, czy ich odpowiedzi są poprawne, co pozwala na szybkie korygowanie błędów.
  • Podtrzymywanie stałego zainteresowania uczniów ‒ interaktywne quizy obejmują różnorodne formy zadań, co pomaga utrzymać zainteresowanie uczniów.
  • Zastosowanie wiedzy w praktyce ‒ ćwiczenia koncentrują się na praktycznych przykładach umożliwiając zastosowanie zdobytej wiedzy w rzeczywistych sytuacjach.
  • Interaktywność ćwiczeń ‒ interaktywne quizy skutecznie pomagają w zrozumieniu i utrwaleniu skomplikowanych form gramatycznych.
  • Systematyczne powtarzanie materiału ‒ różnorodność zadań umożliwia systematyczne powtarzanie materiału.
  • Pomoc w zapamiętywaniu wyjątków ‒ praktyczna część programu pomaga uczniom w zrozumieniu zasad, ale także w zapamiętywaniu zachodzących od nich wyjątków.
  • Dostosowanie zadań do poziomu ucznia ‒ ćwiczenia interaktywne wspomagają naukę poprawnej pisowni dzięki zadaniom dostosowanym do poziomu ucznia.
  • Zastosowanie zasad interpunkcji w praktyce ‒ interaktywne quizy umożliwiają uczniom praktyczne stosowanie zasad interpunkcji w kontekście różnych zdań i tekstów.
  • Lepsze utrwalenie poznanych zasad ‒ regularne powtarzanie materiału w formie quizów pomaga w długoterminowym utrwaleniu zasad ortograficznych.

Dzięki interaktywnym ćwiczeniom w programie „Ortografia Klasa 4–6 uczeń osiągnie następujące umiejętności i kompetencje:

  • Poprawne zapisywanie nazwisk, tytułów, nazw świąt i nazw geograficznych;
  • Przyswojenie zasady pisowni, czy stosować myślnik czy połączyć wyrazy;
  • Opanowanie pisowni czasowników w czasie przeszłym powstałych z bezokolicznika z cząstką –ąć;
  •  Właściwe stosowanie zasad pisowni wyrazów z „ó” oraz „u”;
  • Poznanie, stosowanie i utrwalenie zasad pisowni wyrazów z „ch” oraz „h”;
  • Opanowanie pisowni „rz” i „ż” zgodnie z regułami i wyjątkami;
  • Przestrzeganie reguł pisowni cząstki „nie” z różnymi częściami mowy;
  • Stosowanie znaków przystankowych zgodnie z zasadami interpunkcji.

Zobacz podobne

Części zdania - Program interaktywny dla uczniów klas 4-6

Części zdania

69,00 139,00 

Zdania pojedyncze i złożone - program interaktywny do nauki języka polskiego w klasach 4-6

Zdania pojedyncze i złożone

69,00 139,00 

Rozpoznawanie części mowy - Program interaktywny dla klas 4-6

Rozpoznawanie części mowy

69,00 139,00 

Proponowane EduProgramy

Koszyk
Scroll to Top