fbpx

Rozpoznawanie części mowy

69,00 139,00 

Program interaktywny „Rozpoznawanie części mowy” zawiera quizy interaktywne dla uczniów klas 4–6. Program jest podzielony na 4 sekcje: „Odmienne części mowy”, „Nieodmienne części mowy”, „Zróżnicowane wyzwania” oraz „Systematyzacja i powtórzenie”.

ODMIENNE Części Mowy

Zestaw interaktywnych quizów, których przedmiotem są rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, liczebniki i zaimków. Rzeczowniki są tu prawdziwymi bohaterami, a niektóre z nich zasługują nawet na wielką literę! Czasowniki prezentują swoje formy, od tych podstawowych po te ukrywające się w trybach i stronie biernej. Przymiotniki malują obraz świata, a liczebniki kształtują liczebność i kolejność. Zaimki, jak niewidzialni pomocnicy, pełnią swoje funkcje w językowej układance. Nasze interaktywne quizy, łamigłówki i inne zadania uczynią naukę odmiennych części mowy łatwą i przyjemną.

NIEODMIENNE Części Mowy

Zestaw quizów o nieodmiennych częściach mowy. Dlaczego są nieodmienne? Jakie role pełnią w zdaniu i na jakie kategorie możemy je podzielić? Rozpocznij od przysłówków i odkrywaj, na jakie pytania odpowiadają, jakie informacje przekazują, jak łączą się z innymi częściami mowy i w jakim celu. Z przyimkami baw się „DO późna”, „NA karuzeli” i „W piaskownicy”, a dowiesz się, jak można je pogrupować i z jakimi częściami mowy się łączą. Spójniki, te małe, lecz istotne, czekają na Twoje odkrycie. Znajdź je, nadaj im nazwy, wpisz, pogrupuj, policz i zdobądź wiedzę, które z nich wymagają przecinka. Partykuły i wykrzyknienia, pełne ekspresji, także mają swoje miejsce. Dowiedz się, do jakich kategorii można je przyporządkować i co wyrażają.

Zróżnicowane Wyzwania

Zestaw quizów, zachęcających do zmierzenia się z wyzwaniami, w których odmienne i nieodmienne części mowy splatają się w fascynujący labirynt językowy. Zadania tego folderu to nie tylko układanki, ale także intelektualne łamigłówki , które wymagają od ucznia rozróżnienia, nazwania, skategoryzowania, wyboru i wpisania właściwej części mowy. Odkryj, jak skutecznie odróżniać te elementy języka, chociaż czasami stanowią skomplikowany, wymagający namysłu układ.

Systematyzacja i Powtórzenie

Zestaw quizów, które stanowią doskonałe podsumowanie wiedzy z klasy 4 oraz skupiają się na systematyzacji i powtórzeniu materiału z klas 5 i 6. Ten zasób oferuje nie tylko utrwalenie zdobytej wiedzy, ale także umożliwia systematyczną analizę rozbioru gramatycznego zdania. Dzięki podejściu skoncentrowanemu na systematycznej, efektywnej pracy nad kolejnymi zagadnieniami, uczniowie mają szansę poznać i utrwalić kluczowe zagadnienia gramatyczne, co przyczynia się do pełniejszego zrozumienia struktury języka polskiego.

Wybierz swój wariant:

Wersja Online
Oprogramowanie online na dowolne urządzenie, licencja na 12 miesięcy, 1 konto rodzica, 1 konto dziecka.

Wersja Pro

  • Oprogramowanie na pendrivie, licencja bezterminowa, działa offline na jednym komputerze z systemem Windows.
  • Oprogramowanie online na dowolne urządzenie, licencja na 12 miesięcy, 1 konto rodzica, 1 konto dziecka.

Suma:

Zawartość zestawu:

Rozpoznawanie części mowy (set)
  • Program  „Rozpoznawanie części mowy” to 105 quizów interaktywnych (ponad 1000 zadań), które rozbudzą zainteresowanie uczniów i ułatwią im przyswajanie wiedzy z zakresu części mowy.
  • Zestaw różni się w zależności od wybranej wersji: Online lub Pro.
  • Wersja Online jest dostępna w formie elektronicznej, zapewniając dostęp do platformy e-learningowej dla 2 użytkowników: dziecka, które rozwiązuje zadania, zdobywa punkty, nagrody i uczestniczy w grywalizacji oraz rodzica/opiekuna, który wspiera naukę, np. wskazując ćwiczenia do wykonania.
  • Wersja Pro oprócz dostępu do platformy e-learningowej zawiera pendrive z oprogramowaniem, które można przenieść na komputer i używać w trybie offline.

Cechy produktu:

Program „Rozpoznawanie części mowy” jest: 

  • zgodny z podstawą programową,
  • praktyczny, ponieważ koncentruje się się na praktycznym utrwalaniu wiedzy,
  • interaktywny, ponieważ zawiera angażujące, interaktywne ćwiczenia,
  • zróżnicowany, ponieważ oferuje szeroki zakres zadań i aktywności,
  • zaplanowany tak, aby stopniowo zwiększać trudność,
  • multimedialny, ponieważ zawiera grafiki, nagrania i animacje,
  • motywujący do nauki, ponieważ zawiera elementy grywalizacji.

Zakres merytoryczny programu:

Po rozwiązaniu quizów interaktywnych z programu Rozpoznawanie części mowy”, w sekcjach odmienne i nieodmienne części mowy, uczniowie będą z łatwością mogli udzielić odpowiedzi na pytania zawarte w tych sekcjach.

Po rozwiązaniu quizów interaktywnych z 2 kolejnych sekcji programu “Rozpoznawanie części mowy”, uczniowie zdobędą biegłość w posługiwaniu się częściami mowy.

ODMIENNE CZĘŚCI MOWY

  • Dlaczego nazywamy je odmiennymi?
  • Które części mowy odmieniają się przez przypadki, rodzaje, liczby, osoby, a które tej właściwości są pozbawione?
  • Jak je od siebie odróżnić?

Rzeczownik

  • Na jakie 5 kategorii dzieli się rzeczowniki?
  • Które rzeczowniki piszemy wielką literą?
  • Jak odmieniają się rzeczowniki przez liczby i przypadki?
  • Jak określa się rodzaj rzeczownika?

Czasownik

  • Jakie przybiera formy?
  • Kiedy czasownik nie wskazuje na wykonawcę?
  • Czym jest bezokolicznik?
  • Jak wygląda odmiana czasownika przez liczby, osoby i czasy?
  • Co się dzieje z rodzajami czasowników w liczbie mnogiej?
  • Skąd się bierze strona bierna?
  • Ile jest trybów?

Przymiotnik

  • Czy potrafisz wskazać wszystkie przymiotniki w zdaniu? 
  • Który przymiotnik jest oceniający a który opisujący?
  • Jakiego rodzaju są przymiotniki?
  • Czy przymiotniki odpowiadają zawsze na to samo pytanie?
  • Jak wygląda odmiana przymiotnika przez przypadki?

Liczebnik

O czym informuje liczebnik?

Jaki to liczebnik, główny, zbiorowy czy porządkowy?

Z jaką częścią mowy się łączy liczebnik i w jakim celu?

Na jakie pytania odpowiada? 

Zaimek

Jakie są ich rodzaje zaimków?

Które służą do zadawania pytań, a które nie funkcjonują samodzielnie?

NIEODMIENNE CZĘŚCI MOWY

  • Dlaczego nazywamy je nieodmiennymi?
  • Jaką rolę pełnią w zdaniu?
  • Na jakie kategorie możemy je podzielić?
  • Jak je od siebie odróżnić?

Przysłówek

  • Na jakie pytania odpowiada?
  • O czym informuje?
  • Z jaką inną częścią mowy się łączy i w jakim celu?

Przyimek

  • Na co wskazują przyimki?
  • Jak można je pogrupować?
  • Z jaką inną części mowy łączą się przyimki?

Spójnik

  • Czy potrafisz odnaleźć spójniki w zdaniach?
  • Czy potrafisz je nazwać?
  • Czy potrafisz pogrupować spójniki?
  • Które z nich wymagają przecinka?

Partykuła i wykrzyknienie

  • Na jakie kategorie można je pogrupować?
  • co wyrażają partykuła i wykrzyknienie?

ZRÓŻNICOWANE WYZWANIA

  • Pewność w rozróżnianiu części mowy odmiennych od nieodmiennych
  • Umiejętność nazywania części mowy
  • Umiejętność kategoryzowania części mowy

Systematyzacja i Powtórzenie

  • Podsumowanie i utrwalenie wiedzy z klasy 4
  • Systematyzacja i powtórzenie wiedzy z klasy 5 i 6
  • Rozbiór gramatyczny zdania jako podsumowanie całego programu
Brak opisu

Opis oprogramowania:

Typ licencji

Oprogramowanie „Rozpoznawanie części mowy” w wersji Online jest licencjonowane dla użytkowników indywidualnych na okres 12 miesięcy. Wersja Pro oferuje dwa warianty: dostęp online i pendrive z programem do użytkowania offline. Licencja na wersję online obowiązuje przez 12 miesięcy, a licencja na pendrive jest nieograniczona czasowo.

Typ nośnika

Wersja Online umożliwia korzystanie z platformy edukacyjnej przez Internet, bez potrzeby posiadania fizycznego nośnika danych. Wersja Pro natomiast oferuje dostęp online oraz pendrive z programem, który można zainstalować na komputerze za pomocą klucza aktywacyjnego.

Ilość stanowisk offline

Wersja Pro oferuje 1 stanowisko offline. Wersja Pro (oprócz stanowiska online) zawiera pendrive z oprogramowaniem, które należy przenieść na dysk komputera z systemem Windows. Po aktywacji numeru seryjnego można korzystać z programu na tym urządzeniu bez konieczności połączenia z Internetem.

Oprogramowanie w wersji Online nie zawiera stanowiska offline.

Ilość stanowisk online

W każdej wersji (Online, Pro), oprogramowanie „Rozpoznawanie części mowy” oferuje 2 stanowiska online dla użytkowników prywatnych: jedno dla dziecka, które za udział w interaktywnych ćwiczeniach, zdobywa punkty i nagrody oraz jedno dla rodzica/opiekuna, który wspomaga proces nauki i monitoruje postępy dziecka.

Sposób użytkowania oprogramowania

Wersja Online oprogramowania „Rozpoznawanie części mowy” działa na wszystkich urządzeniach z systemami operacyjnymi Windows, MacOS, iOS, Android: komputerze, tablecie i smartfonie. Zapewnia dostęp online dla rodziców/ opiekunów, co umożliwia monitorowanie postępów ucznia oraz dostosowywanie materiałów edukacyjnych do jego indywidualnych potrzeb. Eliminuje konieczność instalacji oprogramowania na konkretnym urządzeniu, co pozwala na dostęp do dodatkowych funkcji i zasobów edukacyjnych online.

Wersja Pro zawiera dostęp online oraz pendrive’a z oprogramowaniem, które, po przegraniu na dysk komputera z systemem Windows i wpisaniu numeru seryjnego, umożliwia korzystanie z programu offline. Użytkownicy mogą korzystać z programu, bez konieczności uzyskania dostępu do Internetu, w dowolnym miejscu, co jest przydatne np. w podróży. Dodatkowo, eliminuje to problemy z niestabilnym połączeniem internetowym. Dzięki temu użytkownicy są bardziej niezależni od warunków zewnętrznych i mogą bez przeszkód korzystać z oprogramowania w różnych sytuacjach. Wersja Pro zawiera również dostęp do ćwiczeń online, które są zgodne z oprogramowaniem dostarczanym na pendrivie, co zapewnia płynność i łatwość przejścia między trybami pracy.

Funkcje oprogramowania

Ćwiczenia edukacyjne online na komputer, tablet, smartfon – bez konieczności instalacji oprogramowania.
Monitorowanie postępów dziecka przez rodziców/ opiekunów.
Możliwość korzystania z ćwiczeń interaktywnych bez połączenia z Internetem (wersja Pro).
Automatyczna kontrola poprawności wykonania zadania.
Nauczanie dostosowane do indywidualnych potrzeb dzieci.
Bogata i zachęcająca do nauki szata graficzna.
Grywalizacja w postaci punktów i nagród za rozwiązywanie ćwiczeń.
Materiał edukacyjny w podziale na przedmioty, klasy i tematy szkolne.
Czytelne instrukcje quizów i gier: tekstowe, obrazkowe, w postaci samouczków.
Stopniowe zwiększanie trudności.
Materiał dostosowany do nauki uczniów zagrożonych ryzykiem wystąpienia dysleksji oraz wykazujących specjalne potrzeby edukacyjne.

Zalety naszego oprogramowania:

Zalety korzystania z interaktywnego programu „Rozpoznawanie części mowy”

  • Zdobywanie nowych umiejętności z zakresu gramatyki języka polskiego dzięki interaktywnym, multimedialnym ćwiczeniom, które są bardziej angażujące i skuteczne niż tradycyjne metody nauczania;
  • Rozróżnianie odmiennych (rzeczownik, czasownik, przymiotnik, liczebnik, zaimek) i nieodmiennych części mowy (przysłówek, przyimek, spójnik, partykuła, wykrzyknienie);
  • Poprawne stosowanie form gramatycznych wyrazów odmiennych, stanowiące podstawę prawidłowego pisania i mówienia;
  • Praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy podczas wykonywania multimedialnych ćwiczeń, co jest kluczem do jej opanowania i utrwalenia;
  • Silniejsze zmotywowanie do zdobywania wiedzy oraz większe zainteresowanie nauką wywołane interaktywnością i atrakcyjnością ćwiczeń;
  • Zyskanie umiejętności przeprowadzania prawidłowego rozbioru zdania, przekładające się na lepsze zrozumienie struktury języka;
  • Zwiększanie zaangażowania w naukę i efektywniejsze zdobywanie wiedzy za pomocą interaktywnych quizów i interaktywnych ćwiczeń;
  • Korzystanie z wszechstronnego podejścia do nauki gwarantowanego przez używanie programu.

Zobacz podobne

Ortografia klasa 4-6 - Ortograficzny program interaktywny

Ortografia Klasa 4-6

69,00 139,00 

Zdania pojedyncze i złożone - program interaktywny do nauki języka polskiego w klasach 4-6

Zdania pojedyncze i złożone

69,00 139,00 

Części zdania - Program interaktywny dla uczniów klas 4-6

Części zdania

69,00 139,00 

Proponowane EduProgramy

Koszyk
Scroll to Top
https://eduprogramy.pl/demo-gry/pol_5.1_demo