Rozpoznawanie części mowy
69,00 zł – 139,00 zł
Program interaktywny „Rozpoznawanie części mowy” zawiera quizy interaktywne dla uczniów klas 4–6. Program jest podzielony na 4 sekcje: „Odmienne części mowy”, „Nieodmienne części mowy”, „Zróżnicowane wyzwania” oraz „Systematyzacja i powtórzenie”.
ODMIENNE Części Mowy
Zestaw interaktywnych quizów, których przedmiotem są rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, liczebniki i zaimków. Rzeczowniki są tu prawdziwymi bohaterami, a niektóre z nich zasługują nawet na wielką literę! Czasowniki prezentują swoje formy, od tych podstawowych po te ukrywające się w trybach i stronie biernej. Przymiotniki malują obraz świata, a liczebniki kształtują liczebność i kolejność. Zaimki, jak niewidzialni pomocnicy, pełnią swoje funkcje w językowej układance. Nasze interaktywne quizy, łamigłówki i inne zadania uczynią naukę odmiennych części mowy łatwą i przyjemną.
NIEODMIENNE Części Mowy
Zestaw quizów o nieodmiennych częściach mowy. Dlaczego są nieodmienne? Jakie role pełnią w zdaniu i na jakie kategorie możemy je podzielić? Rozpocznij od przysłówków i odkrywaj, na jakie pytania odpowiadają, jakie informacje przekazują, jak łączą się z innymi częściami mowy i w jakim celu. Z przyimkami baw się „DO późna”, „NA karuzeli” i „W piaskownicy”, a dowiesz się, jak można je pogrupować i z jakimi częściami mowy się łączą. Spójniki, te małe, lecz istotne, czekają na Twoje odkrycie. Znajdź je, nadaj im nazwy, wpisz, pogrupuj, policz i zdobądź wiedzę, które z nich wymagają przecinka. Partykuły i wykrzyknienia, pełne ekspresji, także mają swoje miejsce. Dowiedz się, do jakich kategorii można je przyporządkować i co wyrażają.
Zróżnicowane Wyzwania
Zestaw quizów, zachęcających do zmierzenia się z wyzwaniami, w których odmienne i nieodmienne części mowy splatają się w fascynujący labirynt językowy. Zadania tego folderu to nie tylko układanki, ale także intelektualne łamigłówki , które wymagają od ucznia rozróżnienia, nazwania, skategoryzowania, wyboru i wpisania właściwej części mowy. Odkryj, jak skutecznie odróżniać te elementy języka, chociaż czasami stanowią skomplikowany, wymagający namysłu układ.
Systematyzacja i Powtórzenie
Zestaw quizów, które stanowią doskonałe podsumowanie wiedzy z klasy 4 oraz skupiają się na systematyzacji i powtórzeniu materiału z klas 5 i 6. Ten zasób oferuje nie tylko utrwalenie zdobytej wiedzy, ale także umożliwia systematyczną analizę rozbioru gramatycznego zdania. Dzięki podejściu skoncentrowanemu na systematycznej, efektywnej pracy nad kolejnymi zagadnieniami, uczniowie mają szansę poznać i utrwalić kluczowe zagadnienia gramatyczne, co przyczynia się do pełniejszego zrozumienia struktury języka polskiego.
Wybierz swój wariant:
SKU: RCZM
Kategorie: Dla Osób Prywatnych, Klasa 4-6, Programy multimedialne
- Element listy #1
- Element listy #1
- Element listy #1
Zawartość zestawu:
- Program „Rozpoznawanie części mowy” to 105 quizów interaktywnych (ponad 1000 zadań), które rozbudzą zainteresowanie uczniów i ułatwią im przyswajanie wiedzy z zakresu części mowy.
- Zestaw różni się w zależności od wybranej wersji: Online lub Pro.
- Wersja Online jest dostępna w formie elektronicznej, zapewniając dostęp do platformy e-learningowej dla 2 użytkowników: dziecka, które rozwiązuje zadania, zdobywa punkty, nagrody i uczestniczy w grywalizacji oraz rodzica/opiekuna, który wspiera naukę, np. wskazując ćwiczenia do wykonania.
- Wersja Pro oprócz dostępu do platformy e-learningowej zawiera pendrive z oprogramowaniem, które można przenieść na komputer i używać w trybie offline.
Cechy produktu:
Program „Rozpoznawanie części mowy” jest:
- zgodny z podstawą programową,
- praktyczny, ponieważ koncentruje się się na praktycznym utrwalaniu wiedzy,
- interaktywny, ponieważ zawiera angażujące, interaktywne ćwiczenia,
- zróżnicowany, ponieważ oferuje szeroki zakres zadań i aktywności,
- zaplanowany tak, aby stopniowo zwiększać trudność,
- multimedialny, ponieważ zawiera grafiki, nagrania i animacje,
- motywujący do nauki, ponieważ zawiera elementy grywalizacji.
Zakres merytoryczny programu:
Po rozwiązaniu quizów interaktywnych z programu „Rozpoznawanie części mowy”, w sekcjach odmienne i nieodmienne części mowy, uczniowie będą z łatwością mogli udzielić odpowiedzi na pytania zawarte w tych sekcjach.
Po rozwiązaniu quizów interaktywnych z 2 kolejnych sekcji programu “Rozpoznawanie części mowy”, uczniowie zdobędą biegłość w posługiwaniu się częściami mowy.
ODMIENNE CZĘŚCI MOWY
- Dlaczego nazywamy je odmiennymi?
- Które części mowy odmieniają się przez przypadki, rodzaje, liczby, osoby, a które tej właściwości są pozbawione?
- Jak je od siebie odróżnić?
Rzeczownik
- Na jakie 5 kategorii dzieli się rzeczowniki?
- Które rzeczowniki piszemy wielką literą?
- Jak odmieniają się rzeczowniki przez liczby i przypadki?
- Jak określa się rodzaj rzeczownika?
Czasownik
- Jakie przybiera formy?
- Kiedy czasownik nie wskazuje na wykonawcę?
- Czym jest bezokolicznik?
- Jak wygląda odmiana czasownika przez liczby, osoby i czasy?
- Co się dzieje z rodzajami czasowników w liczbie mnogiej?
- Skąd się bierze strona bierna?
- Ile jest trybów?
Przymiotnik
- Czy potrafisz wskazać wszystkie przymiotniki w zdaniu?
- Który przymiotnik jest oceniający a który opisujący?
- Jakiego rodzaju są przymiotniki?
- Czy przymiotniki odpowiadają zawsze na to samo pytanie?
- Jak wygląda odmiana przymiotnika przez przypadki?
Liczebnik
O czym informuje liczebnik?
Jaki to liczebnik, główny, zbiorowy czy porządkowy?
Z jaką częścią mowy się łączy liczebnik i w jakim celu?
Na jakie pytania odpowiada?
Zaimek
Jakie są ich rodzaje zaimków?
Które służą do zadawania pytań, a które nie funkcjonują samodzielnie?
NIEODMIENNE CZĘŚCI MOWY
- Dlaczego nazywamy je nieodmiennymi?
- Jaką rolę pełnią w zdaniu?
- Na jakie kategorie możemy je podzielić?
- Jak je od siebie odróżnić?
Przysłówek
- Na jakie pytania odpowiada?
- O czym informuje?
- Z jaką inną częścią mowy się łączy i w jakim celu?
Przyimek
- Na co wskazują przyimki?
- Jak można je pogrupować?
- Z jaką inną części mowy łączą się przyimki?
Spójnik
- Czy potrafisz odnaleźć spójniki w zdaniach?
- Czy potrafisz je nazwać?
- Czy potrafisz pogrupować spójniki?
- Które z nich wymagają przecinka?
Partykuła i wykrzyknienie
- Na jakie kategorie można je pogrupować?
- co wyrażają partykuła i wykrzyknienie?
ZRÓŻNICOWANE WYZWANIA
- Pewność w rozróżnianiu części mowy odmiennych od nieodmiennych
- Umiejętność nazywania części mowy
- Umiejętność kategoryzowania części mowy
Systematyzacja i Powtórzenie
- Podsumowanie i utrwalenie wiedzy z klasy 4
- Systematyzacja i powtórzenie wiedzy z klasy 5 i 6
- Rozbiór gramatyczny zdania jako podsumowanie całego programu
Opis oprogramowania:
Typ licencji
Oprogramowanie „Rozpoznawanie części mowy” w wersji Online jest licencjonowane dla użytkowników indywidualnych na okres 12 miesięcy. Wersja Pro oferuje dwa warianty: dostęp online i pendrive z programem do użytkowania offline. Licencja na wersję online obowiązuje przez 12 miesięcy, a licencja na pendrive jest nieograniczona czasowo.
Typ nośnika
Wersja Online umożliwia korzystanie z platformy edukacyjnej przez Internet, bez potrzeby posiadania fizycznego nośnika danych. Wersja Pro natomiast oferuje dostęp online oraz pendrive z programem, który można zainstalować na komputerze za pomocą klucza aktywacyjnego.
Ilość stanowisk offline
Wersja Pro oferuje 1 stanowisko offline. Wersja Pro (oprócz stanowiska online) zawiera pendrive z oprogramowaniem, które należy przenieść na dysk komputera z systemem Windows. Po aktywacji numeru seryjnego można korzystać z programu na tym urządzeniu bez konieczności połączenia z Internetem.
Oprogramowanie w wersji Online nie zawiera stanowiska offline.
Ilość stanowisk online
W każdej wersji (Online, Pro), oprogramowanie „Rozpoznawanie części mowy” oferuje 2 stanowiska online dla użytkowników prywatnych: jedno dla dziecka, które za udział w interaktywnych ćwiczeniach, zdobywa punkty i nagrody oraz jedno dla rodzica/opiekuna, który wspomaga proces nauki i monitoruje postępy dziecka.
Sposób użytkowania oprogramowania
Wersja Online oprogramowania „Rozpoznawanie części mowy” działa na wszystkich urządzeniach z systemami operacyjnymi Windows, MacOS, iOS, Android: komputerze, tablecie i smartfonie. Zapewnia dostęp online dla rodziców/ opiekunów, co umożliwia monitorowanie postępów ucznia oraz dostosowywanie materiałów edukacyjnych do jego indywidualnych potrzeb. Eliminuje konieczność instalacji oprogramowania na konkretnym urządzeniu, co pozwala na dostęp do dodatkowych funkcji i zasobów edukacyjnych online.
Wersja Pro zawiera dostęp online oraz pendrive’a z oprogramowaniem, które, po przegraniu na dysk komputera z systemem Windows i wpisaniu numeru seryjnego, umożliwia korzystanie z programu offline. Użytkownicy mogą korzystać z programu, bez konieczności uzyskania dostępu do Internetu, w dowolnym miejscu, co jest przydatne np. w podróży. Dodatkowo, eliminuje to problemy z niestabilnym połączeniem internetowym. Dzięki temu użytkownicy są bardziej niezależni od warunków zewnętrznych i mogą bez przeszkód korzystać z oprogramowania w różnych sytuacjach. Wersja Pro zawiera również dostęp do ćwiczeń online, które są zgodne z oprogramowaniem dostarczanym na pendrivie, co zapewnia płynność i łatwość przejścia między trybami pracy.
Funkcje oprogramowania
Ćwiczenia edukacyjne online na komputer, tablet, smartfon – bez konieczności instalacji oprogramowania.
Monitorowanie postępów dziecka przez rodziców/ opiekunów.
Możliwość korzystania z ćwiczeń interaktywnych bez połączenia z Internetem (wersja Pro).
Automatyczna kontrola poprawności wykonania zadania.
Nauczanie dostosowane do indywidualnych potrzeb dzieci.
Bogata i zachęcająca do nauki szata graficzna.
Grywalizacja w postaci punktów i nagród za rozwiązywanie ćwiczeń.
Materiał edukacyjny w podziale na przedmioty, klasy i tematy szkolne.
Czytelne instrukcje quizów i gier: tekstowe, obrazkowe, w postaci samouczków.
Stopniowe zwiększanie trudności.
Materiał dostosowany do nauki uczniów zagrożonych ryzykiem wystąpienia dysleksji oraz wykazujących specjalne potrzeby edukacyjne.
Zalety naszego oprogramowania:
Zalety korzystania z interaktywnego programu „Rozpoznawanie części mowy”
- Zdobywanie nowych umiejętności z zakresu gramatyki języka polskiego dzięki interaktywnym, multimedialnym ćwiczeniom, które są bardziej angażujące i skuteczne niż tradycyjne metody nauczania;
- Rozróżnianie odmiennych (rzeczownik, czasownik, przymiotnik, liczebnik, zaimek) i nieodmiennych części mowy (przysłówek, przyimek, spójnik, partykuła, wykrzyknienie);
- Poprawne stosowanie form gramatycznych wyrazów odmiennych, stanowiące podstawę prawidłowego pisania i mówienia;
- Praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy podczas wykonywania multimedialnych ćwiczeń, co jest kluczem do jej opanowania i utrwalenia;
- Silniejsze zmotywowanie do zdobywania wiedzy oraz większe zainteresowanie nauką wywołane interaktywnością i atrakcyjnością ćwiczeń;
- Zyskanie umiejętności przeprowadzania prawidłowego rozbioru zdania, przekładające się na lepsze zrozumienie struktury języka;
- Zwiększanie zaangażowania w naukę i efektywniejsze zdobywanie wiedzy za pomocą interaktywnych quizów i interaktywnych ćwiczeń;
- Korzystanie z wszechstronnego podejścia do nauki gwarantowanego przez używanie programu.